Dumnezeu ne-a dat steaua care sa ne lumineze calea, dar noi trebuie sa o aprindem


miercuri, 18 mai 2011

Interviu - Cristian Rosu


Zilele acestea am avut bucuria de a discuta telefonic cu Cristian Rosu, castigatorul premiului doi, la sectiunea " Elevul Anului " la editia din 2010 a  " Galei Premiilor in Educatie."

Cristian este din Marghita, absolvent al Colegiului National Emanuil Gojdu din Oradea si in prezent student al Universitatii Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca. De-a lungul timpului, el a avut o larga implicare in proiecte, atat pe partea sociala cat si pe cea stiintifica. Dintre acestea amintim implicarea in organizatii de voluntariat, participari la olimpiade si realizarea unor inventii in lumea tehnicii. Printre premiile castigate de el, se numara medalia de aur la cel mai important Târg de Invenţii din lume, organizat de INTEL în California dupa ce a uimit juriul cu un dispozitiv care ajută la prevenirea accidentelor rutiere. 



Cum ai afla de Gala Premiilor in Educatie si care a fost prima ta impresie?

« De Gala am aflat in 2009 de la radio, dar atunci nu am reusit sa trimit aplicatia la timp. Atunci m-am decis sa particip in 2010. »

Ce consideri ca a determinat juriul sa iti acorde premiul ?

« Din cate am observat, juriul cauta oameni ce se implica in societate si realizeaza proiecte ce au cat mai multi beneficiari. In general, Fundatia Dinu Patriciu sprijina oamenii pentru a realiza lucruri frumoase la noi in tara. Initial, nici nu ma asteptam sa fiu acceptat in finala pentru ca aveam prieteni printre participanti care aveau o activitate impresionanta in acel an. »

Ce poti sa ne spui despre interviu ?

« A fost o atmosfera degajata si fara stres cu intrebari subtile si la obiect. Cei din juriu sunt oameni speciali de la care ai ce sa inveti. »

Ce mesaj ai pentru cei ce doresc sa se inscrie la Gala Premiilor in Educatie ?

« Sa nu faca ca mine, sa nu plece cu ideea ca nu au nici o sansa , pentru ca niciodata nu ai de unde sa sti ce se poate intampla. Sa isi completeze cv-ul cu atentie si sa puna accentul pe scrisoarea de intentie. Important e sa transmita juriului ceea ce gandesc. »

Povesteste-ne putin despre festivitatea de premiere.

« A fost un eveniment select in care m-am reintalnit cu unele cunostiinte mai vechi si am cunoscut persoane noi. A fost o seara lunga si emotionanta pentru mine, mai ales dupa aflarea rezultatelor. Nu imi mai amintesc detalii (zambeste). Am urmarit pe internet festivitatea din 2009 si pot spune ca in 2010 a fost un mare progres. » 


Cum te-a influentat castigarea acestui premiu ?

« M-a ajutat pe partea financiara, pentru ca am folosit o parte din bani in proiecte ulterioare si mi-a creat o deschidere mai mare catre unii sponsori. De asemenea, a fost un premiu ce m-a motivat mult. A fost o experienta din care am invatat o multime de lucruri ce m-au ajutat sa ma descurc mai usor in anumite situatii. »

Ce planuri de viitor ai ?

« In ultimul an planurile mele s-au schimbat foarte mult. Vreau sa imi continui proiectele de voluntariat si stiintifice incercand sa ma axez mai mult pe plan international. In viitor vreau sa fac un masterat la o universitate din Europa. »

Cristi este unul dintre tinerii care pun pasiune in ceea ce fac si muncesc pentru a-si realiza visele. Este un alt tanar de succes de la care avem cu totii de invatat.
Multumim Cristian Rosu !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu