Dumnezeu ne-a dat steaua care sa ne lumineze calea, dar noi trebuie sa o aprindem


sâmbătă, 23 aprilie 2011

23 aprilie

23 aprilie va spune ceva?Noua nu ne spunea nimic(spre rusinea noastra) pana acum cateva zile cand am aflat ca astazi, 23 aprilie, este "Ziua internationala a cartii si a drepturilor de autor", iar in Romania este si "Ziua bibliotecarului". Asa ca, am hotarat sa facem un mic sondaj si am intrebat persoane de diferite varste ce importanta are cititul.Am primit diverse raspunsuri:
-"Are o importanta mare, prin citit ma dezvolt eu ca om, nu doar mintal cat si sufleteste."
-"Cititul imi dezvolta vocabularul, imi schimba intr-un fel mentalitatea."
-"Iti deschide mintea... mai pe romaneste."
-"Nu cred ca cititul are mare importanta, decat sa citesc despre viata, mai bine o traiesc."
-"In unele momente e fascinant, e ca si cum ai fi intr-un film 3D."
-"Cititul este cea mai buna solutie pentru a << iesi din cretinism>>"
-"Pai nu stiu daca pot sa pun cititul pe o scala a importantei...pentr ca citesc din placere...nu pentru ca asa trebuie, ca asa ne zice la scoala, ci pentru ca pur si simplu am chef sa fac asta."
-"[...] sau cum ar zice proful de romana <<ma slefuiesc si pot trai ceea ce citesc>>"


La intrebarea "de ce credeti ca nu mai citesc adolescentii in ziua de azi ?" am primit urmatoarele raspunsuri:
-"Pai eu zic ca citesc destui si restul nu citesc pentru ca au alte oportunitati de a-si petrece timpul care par mai atractive."
-"Unora nu le permite timpul..."
-"Adolescentii din ziua de azi nu mai citesc asa cum se citea in generatiile trecute pentru ca ei au alte modalitati de petrecere a timpului liber...prefera sa stea pe internet decat sa citeasca o carte."
-"Depinde mult si educatie pe care o persoana o primeste...unii poate nu au fost bine indrumati."
-"Unora nu le place."
-"Nu li se pare interesant,se plictisesc."

In loc de concluzie am consemnat gandul unui mare critic literar roman : "La ce sunt bune cartile? Îmi vine sa raspund: la totul si la nimic. Poti trai foarte bine fara sa citesti. Milioane de oameni n-au deschis niciodata o carte. A vrea sa le explici ce pierd e totuna cu a explica unui surd frumusetea muzicii lui Mozart."(Nicolae Manolescu-"Cititul si scrisul")

2 comentarii: